Indflytning
Læs hvordan indflytning foregår, og hvad du og dine pårørende selv skal sørge for.
Inden indflytningen skal du sørge for:
- at få underskrevet og sendt lejekontrakten
- at søge om boligstøtte og evt. indskudslån
- at betale indskud og den første måneds husleje
- at bestille en flyttebil eller lignende
- at bestille TV-pakke, flytning af telefonnummer, internet og forsikringer
- at melde flytning
- at aftale med personalet i Svaleparken, hvornår og hvordan indflytningen skal foregå.
Når du har indbetalt indskud, skal du lave en aftale med pedellen om udlevering af nøglen til boligen.
Du og dine pårørende står selv for indflytning af møbler, udpakning og ophængning af lamper, gardiner, billeder og lignende.
Det skal du have med
Når du flytter ind i Svaleparken, skal du have alt det med, som du har brug for – ligesom hvis du flytter i en almindelig lejebolig. Det gælder blandt andet:
- møbler
- gardiner
- lamper
- køkkenting
- tøj
- sengetøj
- håndklæder
- ting til personlig hygiejne.
Hvis du har hjælpemidler, skal disse også flyttes med.
Hvis du tager din egen seng med, skal du være opmærksom på, at du selv skal sørge for at få den fjernet igen, hvis du får brug for en plejeseng i stedet.
Indflytningssamtale
Du bliver inviteret til en indflytningssamtale sammen med dine pårørende. Indflytningssamtalen finder sted inden for 14 dage efter, du er flyttet ind. Til indflytningssamtalen kan vi tale om:
- hvad der er vigtigt for dig i hverdagen
- hvilke ønsker og forventninger du har til dit nye liv i en bolig i Svaleparken
- de forskellige tilbud og muligheder i Svaleparken
- dit behov for individuel hjælp, f.eks. personlig pleje.